17 October 2012

Help Palestine [hidayahnet] Sukan : Koperal Venice Elphi idam juara

 

Sukan : Koperal Venice Elphi idam juara

Venice Elphi 
KUALA LUMPUR - Dalam keghairahan pemain dan peminat Angkatan Tentera Malaysia (ATM) meraikan kejayaan mara ke final Piala Malaysia selepas 46 tahun, tiada pemain yang lebih gembira menantikan detik penentuan bersejarah Sabtu ini selain pemain sayap, Venice Elphi Danny Kaya.

Venice yang berpangkat Koperal merupakan antara enam pemain ATM yang turut menabur bakti bersama pasukan itu.

Menariknya, Venice, pemain kelahiran Kuching yang meraikan hari jadinya ke-28 dua hari sebelum perlawanan getir menentang Lions XII, menceburi bola sepak secara serius ketika menyertai perkhidmatan angkatan tentera pada 2005.

"Saya mula menyertai perkhidmatan angkatan tentera pada 2005 tetapi bakat saya mula dikesan pada 2007, seterusnya saya diserapkan dalam skuad Liga Perdana ATM pada hujung 2008. 

"Dalam angkatan tentera, saya berkhidmat di bahagian teknikal. Fungsi bahagian teknikal ini adalah untuk mengendalikan operasi dan bengkel," katanya yang berpangkalan di Kem Sungai Besi, di sini.

Pemain dari suku kaum Iban Bidayuh itu dianggap sebagai senjata ampuh ATM dengan kemasukannya sebagai pemain gantian impak pada separuh masa kedua separuh akhir kedua tempoh hari mencetuskan huru hara dalam kalangan pertahanan Lions XII.

Kelajuan dan aksi liciknya dari sayap kiri sukar dibendung dengan salah satu lariannya hampir membuahkan jaringan namun Bruno Sebastian Martelotto gagal memanfaatkan hantaran lintang Venice.

Adalah jelas, kelajuan Venice menjadi sandaran utama Sathia untuk menembusi pertahanan kental Kelantan pada babak akhir Sabtu ini.

Gaya permainan Venice mengingatkan kepada 'raja pecut', Affendi Julaihi dan adik beradik Sari iaitu Ramos dan Ramles, yang pernah mewarnai bola sepak Sarawak satu ketika dulu.

"Sememangnya kelajuan adalah aset bernilai yang dimiliki. Saya tidak kisah sama ada diturunkan sebagai pemain utama atau sebagai pemain gantian, asalkan saya dapat membantu ATM meraih gelaran Piala Malaysia," katanya.

()"" ' ) Naim Qlate : http://www.naimqlate.blogspot.com
( ,'o' )") Web Rasmi Raudhah Umrahajj Services http://badalhaji.my/
(,,)(")(") Web Upah Haji http://badalhaji1.blogspot.com/ dan http://badalhaji2u.blogspot.com/

Hari ini adalah PEMBERIAN, manfaatkanlah sebaik-baiknya kerana semulia-mulia hamba ialah yg paling tinggi TAQWAnya. Semalam adalah SEJARAH maka beristighfarlah utknya dan bersyukur atas kurniaan HIDAYAH dari-NYA kerana sebaik-baik ZIKIR adalah ISTIGHFAR dan sebaik2 DOA adalah ALHAMDULILLAH. Esok adalah MISTERI yg pada-NYA terletak angan2 dan sebijak2 manusia ialah yg sentiasa mengingati kematiannya lalu mempersiapkan diri menghadapi kehidupan yg kekal abadi selamanya. Wassalam sahabat group semua, semoga kita semua dibawah rahmat Allah selalu, Amin.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
Free download [Internet Explorer/Firefox]:
Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

--------------------------------------------------------------------------
**Boycott Israel**Support Palestine**

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your mail delivery settings or email the moderators at hidayahnet-owner@yahoogroups.com with the title "change to daily digest".

--------------------------------------------------------------------------

Affiliates:
iPerintis - eGroup untuk Saintis dan Jurutera Muslim 
http://groups.yahoo.com/group/iperintis/

Recommended sites:
Angkatan Belia Islam Malaysia  : http://www.abim.org.my
Ikram Malaysia                 : http://www.ikram.org.my
Palestinkini Info              : http://www.palestinkini.info
Partai Keadilan Sejahtera      : http://pk-sejahtera.org
Fiqh Siber                     : http://al-ahkam.net/
The Muslim Brotherhood         : http://ikhwanweb.com
Hidayahnet website             : http://hidayahnet.multiply.com/ 
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment