25 January 2012

Help Palestine [hidayahnet] Aduan pelajar Mesir mengenai QAS Management Sdn Bhd

 

Jika diperhatikan laman web QAS Management Sdn Bhd di http://qas.com.my dan facebook syarikat ini, mereka telah beroperasi sejak tahun1992 lagi dan memang mempunyai pengalaman dalam bidang ini serta diiktiraf oleh Kementerian Pengajian Tinggi. Walau bagaimanapun kita harapkan pihak Kementerian Pengajian Tinggi dapat menyiasat perkara ini, sekiranya benar, dapat mengambil tindakan yang sewajarnya. Jika tidak benar, diharap pihak yang membuat aduan dapat memperbetulkan fakta agar tidak menjejaskan reputasi syarikat tersebut.

QAS Management Sdn Bhd Penipu Besar
Aduan Rakyat Online , 24 Jan 2012

Saya merupakan pelajar tahun dua perubatan Mesir, datang ke Mesir dengan bantuan QAS Management Sdn Bhd. Alhamdulillah, kejayaan peribadi saya dapat datang belajar di bumi anbia ini.

Walau bagaimanapun, ingin saya komen tentang perkhidmatan yang disediakan agensi saya, iaitu QAS Management Sdn Bhd. Betapa banyaknya penipuan dilakukan mereka semata-mata untuk meraih keuntungan.

RM3900 dibayar untuk mendapat rumah serta perabotnya. Dua orang kawan saya tinggal di Kaherah, bayar dengan jumlah yang sama, namun langsung TIDAK MENDAPAT APA-APA kecuali filter air. Terpaksa mereka menumpang di rumah negeri, yang mana sewa rumah dibayar oleh mereka sendiri. Ke mana RM3900 yang mereka bayar untuk mendapat rumah dan perabot yang selesa?

Tidak cukup dengan itu, tahun 2011 bulan 9, lebih kurang 36 orang pelajar QAS diletakkan di asrama universiti dengan bayaran bulanan adalah sebanyak LE1000 = RM500 sebulan. Katanya untuk transport, makanan dan tempat tinggal, dan katanya setahun, sampai ke bulan 7. Namun, bulan 11 2011, pihak asrama universiti telah meminta agar pelajar menjelaskan yuran bulanan sewa mereka. Aik? Ke mana perginya duit yang mereka bayar untuk setahun tu? Tiba-tiba, QAS telah minta lagi ibu bapa pelajar agar membayar RM 5400, katanya, untuk sambung kontrak tinggal di asrama, katanya sebagai tambahan, untuk makanan dan tinggal sampai ke bulan 7. Mesti pembaca tak faham kan? RM3900 mula-mula dibayar untuk sewa, transport dan makanan dari bulan 9 smpi bulan 7, tiba-tiba dalam bulan 12, QAS minta lagi RM5400 untuk teruskan kontrak sampai ke bulan 7.

Banyak lagi sebenarnya. Diharap pihak berwajib dapat membantu pelajar QAS yang sedang ditindas dan ditipu oleh QAS Management Sdn Bhd. DUit dikaut, diri dilarikan. Kepada ibu bapa pelajar, yang sudah datang ke Mesir, bersatu tumbangkan QAS. Yang baru nak datang, tak perlu datang dengan QAS. Memang mengarut.

By: Luqman

__._,_.___
Recent Activity:
Free download [Internet Explorer/Firefox]:
Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

--------------------------------------------------------------------------
**Boycott Israel**Support Palestine**

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your mail delivery settings or email the moderators at hidayahnet-owner@yahoogroups.com with the title "change to daily digest".

--------------------------------------------------------------------------

Affiliates:
iPerintis - eGroup untuk Saintis dan Jurutera Muslim 
http://groups.yahoo.com/group/iperintis/

Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

Recommended sites:
Angkatan Belia Islam Malaysia  : http://www.abim.org.my
Ikram Malaysia                 : http://www.ikram.org.my
Palestinkini Info              : http://www.palestinkini.info
Partai Keadilan Sejahtera      : http://pk-sejahtera.org
Fiqh Siber                     : http://al-ahkam.net/
The Muslim Brotherhood         : http://ikhwanweb.com
Hidayahnet website             : http://hidayahnet.multiply.com/ 
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment