21 May 2013

Help Palestine [hidayahnet] Tiga Cadangan untuk YB Khairy, Menteri Belia dan Sukan

 


Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan tahniah kepada orang kampung saya YB Khairy Jamaluddin yang dilantik sebagai Menteri Belia dan Sukan. Ianya mengembalikan nostalgia seorang lagi orang kampung saya iaitu Dato' Mokhtar Hashim yang menjadi Menteri Belia dan Sukan pada tahun 1980 - 1983. Antara kejayaan besar ketika Dato' Mokhtar menjadi Menteri Belia dan Sukan ialah apabila pasukan bolasepak Malaysia layak ke Sukan Olimpik 1980 di Moscow.
 
Saya tidak ada cadangan untuk dikemukakan kepada YB Khairy. Saya hanya ingin menyampaikan hasrat orang Rembau, hasrat Menteri Besar N.Sembilan dan hasrat YB Khairy sebelum ini agar ianya menjadi kenyataan.
 
Hasrat tersebut ialah :
 
1. Padang untuk pelajar Sekolah Menengah Agama Rembau.
 
Saya panjangkan hasrat dan keluhan dari ahli PIBG sekolah tersebut seperti berikut : "Paling menarik sekolah ini tidak mempunyai makmal sains telah berjaya mendapat keputusan 100% bagi matapelajaran sains. Bukan setakat itu, sekolah ini juga tidak mempunyai padang sekolah berjaya melahirkan atlit-atlit yang cemerlang di peringkat daerah dan mewakili negeri di peringkat kebangsaan. Saya berharap JPNNS dapat memberikan tanah tersebut kepada pihak sekolah untuk dijadikan padang sekolah. Berilah peluang kepada anak-anak untuk bersukan dan beriadah di padang yang sempurna. Kasihan melihat pelajar-pelajar asrama bermain bola di padang tempat letak kereta. Jika hujan kawasan ini akan dipenuhi air dan lecak." . Hasrat penuh ahli PIBG SMA Rembau tersebut di http://www.nagarinantuo.com/tahniah-anda-hebat/
 
 
2. Landasan Pesawat Ringat dan Pesawat Mainan di Rembau
 
Semoga hasrat MB Negeri Sembilan yang disuarakan pada tahun 2008 lagi akan menjadi kenyataan agar belia di Rembau dapat mengembangkan ilmu aeronotik dan ilmu kejuruteraan.
 
Landasan pesawat kecil dibina di Rembau 
21 Feb 2008 - Rembau akan terus membangun apabila kerajaan negeri bercadang untuk membina landasan pesawat kecil untuk kegunaan Kelab Penerbangan Awam Negeri Sembilan. Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, tapak untuk landasan itu telah pun dikenal pasti iaitu di Batu Hampar, Rembau. "Kita akan buat landasan untuk Kelab Penerbangan Awam Negeri Sembilan yang jaraknya lebih kurang 700 meter. Ia sesuai untuk digunakan oleh pesawat kecil seperti Cessna atau mikrolite."
 
 
3. Penubuhan Kelab Roket di Sekolah
 
Semoga hasrat YB Khairy yang diutarakan sejak sebelum menjadi Ahli Parlimen Rembau menjadi kenyataan.
 
Ministry to set up 'Rocket Clubs' in schools
Tuesday November 6, 2007
 
KUALA LUMPUR: Rocket Clubs will be set up in schools to instil interest in aerospace and astrophysics, Umno Youth vice-chief Khairy Jamaluddin said. He said Education Minister Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein was inspired to set up the clubs following the successful mission of the first Malaysian Angkasawan. Hishammuddin had called on Angkasawan Dr Sheikh Muszaphar Shukor and Major Dr Faiz Khaleed to support the programmes.
 
Rozmal bin Malakan

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
Free download [Internet Explorer/Firefox]:
Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

--------------------------------------------------------------------------
**Boycott Israel**Support Palestine**

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your mail delivery settings or email the moderators at hidayahnet-owner@yahoogroups.com with the title "change to daily digest".

--------------------------------------------------------------------------

Affiliates:
iPerintis - eGroup untuk Saintis dan Jurutera Muslim 
http://groups.yahoo.com/group/iperintis/

Recommended sites:
Angkatan Belia Islam Malaysia  : http://www.abim.org.my
Ikram Malaysia                 : http://www.ikram.org.my
Palestinkini Info              : http://www.palestinkini.info
Partai Keadilan Sejahtera      : http://pk-sejahtera.org
Fiqh Siber                     : http://al-ahkam.net/
The Muslim Brotherhood         : http://ikhwanweb.com
Hidayahnet website             : http://hidayahnet.multiply.com/ 
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment