21 May 2013

Help Palestine [hidayahnet] Rafizi cabar KJ Bukti Menang di Rembau. Must Fighted

 

PETALING JAYA, 21 MEI: Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli  mencabar Menteri Belia dan Sukan (KBS), Khairy Jamaluddin agar membuktikan kemenangannya di parlimen Rembau dalam PRU13 lalu bukan disebabkan penipuan pilihan raya.
Cabaran itu dibuat berikutan kumpulan siasatan penipuan dan penyelewengan PRU-13, #siasatpru-13 yang diketuai  turut menerima laporan polis berhubung isu penipuan pilihan raya oleh pengundi di Parlimen Rembau.
Pengundi tersebut, Mohd Khir Shaari membuat laporan di Balai Polis Rantau, Seremban pada 5 Mei apabila Pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bertugas di pusat mengundi Sekolah Kebangsaan Datuk Akhir Zaman tidak membenarkan beliau mengundi dengan alasan sudah mengundi.
"Saya juga mencabar Khairy Jamaluddin yang baru dilantik ke kabinet menjawab mengenai kewujudan pengundi hantu di Parlimen Rembau yang mungkin menyumbang kepada kemenangan beliau," kata Rafizi.
Menurut Rafizi, Khairy perlu membuktikan seperti mana dakwaan dirinya sebagai seorang menteri yang moderat dan boleh menerima pandangan semua pihak termasuk sayap pemuda Pakatan Rakyat (PR).
Sebelum ini PRU13 yang berlangsung 5 Mei lalu mencipta sejarah apabila menjadi pilihan raya terkotor pernah diadakan sepanjang 13 pilihan raya.
Antaranya, kewujudan pengundi hantu, warga asing diberikan kad pengenalan untuk mengundi dan penyelewengan yang dilakukan oleh segelintir kakitangan SPR, kata Rafizi dalam sidang media semalam.
Editor : Khaulah Azwar
Suara editor : 
Setiap kali saya balik ke Sekolah saya di Rembau, berbagai aduan di terima daripada rakyat dan kakitangan.. survey rakyat telah saya buat di beberapa kawasan sehingga ke seremban..  pilihanraya yang berlaku semenjak PRU12 lalu sehingga  PRU13  berlaku banyak penipuan. 

KJ sememangnya kalah teruk tetapi telah di kira berulang kali untuk tukar peti undi dan sebagainya..bagi memastikan kawasan rembau milik UMNO.. sampai bilakah penipuan terus berlaku. 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
Free download [Internet Explorer/Firefox]:
Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

--------------------------------------------------------------------------
**Boycott Israel**Support Palestine**

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your mail delivery settings or email the moderators at hidayahnet-owner@yahoogroups.com with the title "change to daily digest".

--------------------------------------------------------------------------

Affiliates:
iPerintis - eGroup untuk Saintis dan Jurutera Muslim 
http://groups.yahoo.com/group/iperintis/

Recommended sites:
Angkatan Belia Islam Malaysia  : http://www.abim.org.my
Ikram Malaysia                 : http://www.ikram.org.my
Palestinkini Info              : http://www.palestinkini.info
Partai Keadilan Sejahtera      : http://pk-sejahtera.org
Fiqh Siber                     : http://al-ahkam.net/
The Muslim Brotherhood         : http://ikhwanweb.com
Hidayahnet website             : http://hidayahnet.multiply.com/ 
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment