16 January 2013

RE: Help Palestine [hidayahnet] ISU KALIMAH ALLAH

 

Assalamu’alaikum..alangkah indahnya sekiranya kita dapat bersatu hati menegakkan perkara paling asas ni…

 

From: hidayahnet@yahoogroups.com [mailto:hidayahnet@yahoogroups.com] On Behalf Of amri el wahab
Sent: Monday, January 14, 2013 11:23 PM
To: hidayahnet@yahoogroups.com
Cc: Al Falaah Group; Ingatan Group; PenawarKu; Perisik Rakyat; RG09 group; SahabatTazkirah
Subject: Re: Help Palestine [hidayahnet] ISU KALIMAH ALLAH

 

 

Salam sdr Ab Rahim,

 

Mungkin anda tidak mengikuti perbincangan saya ini dari awal menerusi beberapa posting maka itu sebabnya tanpa menyelidik atau bertanya apa tujuan saya siar karikatur ini,anda terus buat kesimpulan mengatakan saya menyebar ajaran sesat.Nauzubillah min zalik!

 

Saya siarkan kerana ada kaitan dengan tajuk perbincangan iaitu ISU KALIMAH ALLAH, utk di jadikan sebagai contoh untuk di ambil iktibar dan petunjuk apa akan jadi jika kalimah Allah ini di benarkan diguna oleh puak kristian.(Ini sudah berlaku di Indonesia).Bukan itu sahaja yang kemungkinan akan berlaku (dgn menamakan Jesus "Allah"), bahkan banyak lagi kemungkinan boleh berlaku saperti satu hari nanti mereka ingin pula menamakan gereja mereka "masjid".Tentu mereka akan kata tidak salah menamakan gereja mereka masjid,kerana tidak ada beza masjid dan gereja kerana kedua2 adalah tempat menyembah "Allah" yang satu jua.


 

2013/1/11 ab rahim abdul hamid <arah1958@yahoo.com>

Salam


[1] Katakanlah (wahai Muhammad): “(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;
[2] “Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;[3] “Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;[4] “Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya” (122:1-4)

 

Sdr Amri,

 

Maaf saya tak tahu apakah niatnya saudara menyebarkan gambar gambar ini. Sebagai seorang Islam pasti tanggung jawab kita ialah menyampaikan apa yang di ajarkan Al Quran dan Hadis bukan mengajar dan menyebar ajaran sesat.

 

 “Katakanlah (wahai Rasul): Taatlah kamu kepada ALLAH dan Rasul-Nya, maka barangsiapa yang berpaling (enggan mentaati ALLAH dan Rasul-Nya) maka sesungguhnya ALLAH tidak mencintai orang-orang yang kafir”.(Ali Imran :32).

 

Sebagai orang Islam wajar membuat kajian agar apa yang kita lakukan tidak menyesatkan orang lain.

 

"Demi sesungguhnya! Telah kafirlah orang-orang yang berkata: "Bahawasanya Allah ialah Al-Masih Ibni Maryam". Padahal Al-Masih sendiri berkata:" Wahai Bani Israil! Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhan kamu, Bahawasanya sesiapa yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain, maka sesungguhnya Allah haramkan kepadanya Syurga, dan tempat kembalinya ialah neraka; dan tiadalah seorang penolong pun bagi orang-orang yang berlaku zalim".(Al-Maaidah 5:72) |

 

Marilah kita mengunakan sisa hidupkan untuk membawa manusia kembali mengamalkan Al Quran dan Sunnah dan tidak terperangkap dengan tipu daya syaitan. Terjemahan bible Indonesia pun membezakan antara Tuhan Allah dan Tuhan Yesus.

 

Bukankah dalam Bible tu ade banyak cerita cerita para Nabi dari Nabi Adam hingga ke Nabi Isa. Siapakah yang di sembah oleh para Nabi Nabi ini dan orang beriman ketika itu kalu bukan Allah?

 

Saya kongsikan petikan ajaran terpenting Nabi Isa dalam bible terjemahan Indon.

(37) , "Cintailah Tuhan Allahmu dengan sepenuh hatimu, dengan segenap jiwamu, dan dengan seluruh akalmu.



(38) Itulah perintah yang terutama dan terpenting!

Matthew 22:37-38

 

 

Amaran dari Allah kepada Nabi  Musa dan pengikutnya

 

(1) Apabila di tengah-tengahmu muncul seorang nabi atau seorang pemimpi,  dan ia memberitahukan kepadamu suatu tanda atau mujizat,

(2) dan apabila tanda atau mujizat yang dikatakannya kepadamu itu terjadi, dan ia membujuk: Mari kita mengikuti allah lain, yang tidak kaukenal, dan mari kita berbakti kepadanya,

(3) maka janganlah engkau mendengarkan perkataan nabi atau pemimpi itu ; sebabTUHAN, Allahmu, mencoba kamu untuk mengetahui, apakah kamu sungguh-sungguh mengasihi TUHAN, Allahmu, dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu.

(4) TUHAN, Allahmu, harus kamu ikuti, kamu harus takut akan Dia, kamu harus berpegang pada perintah-Nya, suara-Nya harus kamu dengarkan, kepada-Nya harus kamu berbakti dan berpaut.

(5) Nabi atau pemimpi itu haruslah dihukum mati, karena ia telah mengajak murtad terhadap TUHAN, Allahmu, yang telah membawa kamu keluar dari tanah Mesir dan yang menebus engkau dari rumah perbudakan--dengan maksud untuk menyesatkan engkau dari jalan yang diperintahkan TUHAN, Allahmu, kepadamu untuk dijalani. Demikianlah harus kauhapuskan yang jahat itu dari tengah-tengahmu. (Ulangan 13) 


AJARAN SYIRIK PAUL YG AJAK MENYEMBAH JESUS BUKAN ALLAH.

 

(8)Yang saya miliki sekarang ini adalah lebih berharga: yaitu mengenal Kristus Yesus, Tuhanku. Karena Kristus, maka saya sudah melepaskan segala-galanya. Saya anggap semuanya itu sebagai sampah saja, supaya saya bisa mendapat Kristus, 



(9) dan betul-betul bersatu dengan Dia. Hubungan yang baik dengan Allah tidak lagi saya usahakan sendiri dengan jalan taat kepada hukum agama. Sekarang saya mempunyai hubungan yang baik dengan Allah, karena saya percaya kepada Kristus. Jadi, hubungan yang baik itu datang dari Allah, dan berdasarkan percaya kepada Yesus Kristus. (Phil3:8-9)

 

 

Why Bani Israel Lost Their Way - 







Semuga Allah mengampunkan dosa dosa kejahilan kita dan memberi kita petunjuk.



Wassalam


--- On Tue, 8/1/13, amri el wahab <amriwahab@gmail.com> wrote:


From: amri el wahab <amriwahab@gmail.com>
Subject: Help Palestine [hidayahnet] ISU KALIMAH ALLAH
To: "Al Falaah Group" <al-falaah@yahoogroups.com>, "Hidayah Net" <hidayahnet@yahoogroups.com>, "Ingatan Group" <ingatan@yahoogroups.com>, "PenawarKu" <Penawarku@yahoogroups.com>, "Perisik Rakyat" <PerisikRakyat@yahoogroups.com>, "RG09 group" <respeks_group@yahoogroups.com>, "SahabatTazkirah" <SahabatTazkirah@yahoogroups.com>
Date: Tuesday, 8 January, 2013, 5:18 PM

 


 

 

===================================

Salaam & Regards

Amri el Wahab

My Online Shop: http://amri-shoppe.blogspot.com

My Blog: http://fitrahislami.wordpress.com

=====================================

 

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.

Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

 

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.

 

Email scanned and protected by IRONPORT-250

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (10)
Recent Activity:
Free download [Internet Explorer/Firefox]:
Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

--------------------------------------------------------------------------
**Boycott Israel**Support Palestine**

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your mail delivery settings or email the moderators at hidayahnet-owner@yahoogroups.com with the title "change to daily digest".

--------------------------------------------------------------------------

Affiliates:
iPerintis - eGroup untuk Saintis dan Jurutera Muslim 
http://groups.yahoo.com/group/iperintis/

Recommended sites:
Angkatan Belia Islam Malaysia  : http://www.abim.org.my
Ikram Malaysia                 : http://www.ikram.org.my
Palestinkini Info              : http://www.palestinkini.info
Partai Keadilan Sejahtera      : http://pk-sejahtera.org
Fiqh Siber                     : http://al-ahkam.net/
The Muslim Brotherhood         : http://ikhwanweb.com
Hidayahnet website             : http://hidayahnet.multiply.com/ 
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment