10 September 2012

Help Palestine [hidayahnet] POLITIK UNTUK MENGEJAR KEKUASAAN

 

Sesetengah orang fahamkan bahawa politik itu adalah apabila seseorang itu menyertai mana mana parti politik.Mereka fahamkan bahawa orang politik pula sebagai orang yang ada parti politik atau menjadi ahli mana mana parti politik dan ikut serta dalam pilihanraya yang berlangsung beberapa tahun sekali.Kemudian samada dia di calonkan atau tidak dalam undian untuk jadi wakil rakyat atau sekadar menjadi ahli biasa saja.Itu lah orang yang  di katakan orang politik.

Sebaliknya orang yang tidak berpolitik difahamkan sebagai orang yang tidak menjadi ahli mana mana parti politik, tidak mengundi dan tentunya tidak jadi calon dalam pilihan raya.

Oleh kerana erti politik mengikut pandangan umum ialah ikut sistem pilihan raya kerana hendak berkuasa, maka matlamat mereka hanyalah hendak kuasa.

Oleh kerana terlalu hendak kuasa, dalam pilihanraya mereka boleh menghalalkan cara, dengan melnggar hukum agama, adab dan adat yang di mana perlakuan ini di halalkan dalam berpolitik.Halal atau haram, cara kotor atau bersih, menghuru harakan suasana atau melaku tipu daya, menanam benih kebencian semua boleh mereka lakukan.Rasuah pun tidak apa, jual agama pun tidak apa, membeli undi pun tidak apa.Yang penting menang dalam pilihan raya.

Ini lah rupa bentuk POLITIK yang begitu giat di amalkan di seluruh dunia , tidak terkecuali di negara kita oleh semua golongan orang politik di semua peringkat tidak kira samada dia orang yang berpendidikan agama atau pun berpendidikkan konvensional. 


Wallahu'alam.


(Sumber: Fitrah Islami Online)



===================================

Salaam & Regards

Amri el Wahab

My Online Shop: http://amri-shoppe.blogspot.com

My Blog: http://fitrahislami.wordpress.com

=====================================

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.
Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.


__._,_.___
Recent Activity:
Free download [Internet Explorer/Firefox]:
Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

--------------------------------------------------------------------------
**Boycott Israel**Support Palestine**

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your mail delivery settings or email the moderators at hidayahnet-owner@yahoogroups.com with the title "change to daily digest".

--------------------------------------------------------------------------

Affiliates:
iPerintis - eGroup untuk Saintis dan Jurutera Muslim 
http://groups.yahoo.com/group/iperintis/

Recommended sites:
Angkatan Belia Islam Malaysia  : http://www.abim.org.my
Ikram Malaysia                 : http://www.ikram.org.my
Palestinkini Info              : http://www.palestinkini.info
Partai Keadilan Sejahtera      : http://pk-sejahtera.org
Fiqh Siber                     : http://al-ahkam.net/
The Muslim Brotherhood         : http://ikhwanweb.com
Hidayahnet website             : http://hidayahnet.multiply.com/ 
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment