14 September 2012

Help Palestine [hidayahnet] DAHSYAT NYA FITNAH POLITIK DI AKHIR ZAMAN

 


Dalam hadis-hadis Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam yang mulia, beliau telah menyebutkan dan mengisyaratkan peristiwa akhir zaman yang bakal berlaku. Termasuk di dalamnya adalah peristiwa-peristiwa berkaitan huru-hara dalam politik. Antaranya disebutkan dengan lafaz-lafaz seperti:

"Akan ada sepeninggalanku nanti para pemimpin yang tidak mengambil petunjukku, dan tidak mengambil sunnah dengan sunnahku..."

"Akan datang nanti kepada manusia, masa-masa yang penuh tipu daya. Para pendusta dianggap sebagai orang yang jujur, manakala orang yang jujur dianggap pendusta."

"Bahawasanya kamu nanti akan menemui atsarah (pemerintah yg pentingkan diri). Maka bersabarlah sehingga kamu menemuiku di haudh."

"Akan diangkat para pemerintah untuk kamu. Di mana kamu mengenalinya dan kemudian kamu mengingkarinya (kerana ia telah melakukan kejahatan)..."

"Sesungguhnya kamu akan menyaksikan selepas peninggalanku perbuatan mementingkan diri dan pelbagai perkara yang kamu ingkari (dari kalangan pemerintah)."

Bagi setiap peristiwa dan fitnah yang beliau Shallallahu 'alaihi wa Sallam isyaratkan, sudah tentu beliau akan jelaskan sekali jalan keluar dan kaedah penyelesaiannya. Fenomena yang beliau isyaratkan ini tidak semata-mata perkhabaran. Tetapi boleh jadi sebagai ujian, musibah, nikmat, fitnah, dan cabaran. Sama ada kita tetap taat dan sabar, atau kufur kepada Allah yang Maha Mengetahui.

Oleh itu, berbahagialah sesiapa yang memahami setiap perkara ini dengan baik lalu menjadikan petunjuk Allah dan Rasul-Nya sebagai pegangan. Inilah sebaik-baik bekal dalam mengharungi kemelut yang telah dijanjikan.

Walau bagaimanapun dahsyat dan sukarnya fitnah yang melanda, itulah juga pedoman yang digenggam. Biarpun terpaksa memegangnya dengan gigitan geraham, biar nyawa tergadai sekalipun, itulah penawarnya. Jika tidak menjadi penawar di dunia, di akhirat itu pasti. Hal ini semua dibahaskan oleh penulis melalui buku ini sambil mengemukakan contoh-contoh kesabaran menakjubkan yang dilazimi oleh para ulama.

Baca lagi di:

 

===================================

Salaam & Regards

Amri el Wahab

My Online Shop: http://amri-shoppe.blogspot.com

My Blog: http://fitrahislami.wordpress.com

=====================================

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.
Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.

__._,_.___
Recent Activity:
Free download [Internet Explorer/Firefox]:
Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

--------------------------------------------------------------------------
**Boycott Israel**Support Palestine**

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your mail delivery settings or email the moderators at hidayahnet-owner@yahoogroups.com with the title "change to daily digest".

--------------------------------------------------------------------------

Affiliates:
iPerintis - eGroup untuk Saintis dan Jurutera Muslim 
http://groups.yahoo.com/group/iperintis/

Recommended sites:
Angkatan Belia Islam Malaysia  : http://www.abim.org.my
Ikram Malaysia                 : http://www.ikram.org.my
Palestinkini Info              : http://www.palestinkini.info
Partai Keadilan Sejahtera      : http://pk-sejahtera.org
Fiqh Siber                     : http://al-ahkam.net/
The Muslim Brotherhood         : http://ikhwanweb.com
Hidayahnet website             : http://hidayahnet.multiply.com/ 
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment