18 February 2014

Help Palestine [hidayahnet] Fwd: FW: Australia Lebih Islamik Dari Malaysia (ARAK)

 

Salam

FirmanAllah bermaksud: "Wahai orang yang beriman sesungguhnya arak, judi,berhala dan bertenung nasib adalah perbuatan keji dan termasuk perbuatansyaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapatkejayaan."

(Surah Al-Maidah : Ayat 90)

http://jsny.blogspot.com/2011/04/tilik-dan-ramalan-nasib-di-mana-iman.html

WAllahua3lam
Wassalam
Hizamri


Chapter 4: Australia Lebih "Islamik" dari Negara Islam Malaysia.

Memang sebelum ke Australia lagi gua dah tanam dalam kepala otak gua nak buat survey kehidupan social di Negara bukan Islam buat perbandingan dengan Negara Islam Malaysia.

Pertama sekali gua ambik kesempatan masuk ke 7E perkara pertama gua buat bila gua masuk 7E ialah tuju ke peti jualan minuman dalam 7E.

Hampir 10 biji kedai 7E gua masuk apa yang gua tengok, ada perbezaan ketara dengan 7E di Malaysia di mana semua 7E x de jual minuman beralkohol dekat kaunter x de jual kondom.

Gua sempat sembang dengan 2-3 orang cashier, kebanyakannya warganegara Malaysia yang bekerja di Australia.

Undang2 praktikal yang baik. Di Melbourne, jualan minuman keras secara terbuka adalah DILARANG SAMA SEKALI. Jualan minuman keras hanya dibenarkan di Permis2 yang 100% menjual minuman keras kalau ada pelanggan nak mentekedarah minuman keras, SAMASEKALI x boleh minum di tempat terbuka KECUALI di tempat2 yang dikhaskan.

Kedai2 yang jual minuman keras akan bungkus minuman keras yang dibeli pelanggan dengan begitu rapi sekali sampai korang x kan tahu apa yang ada dalam bungkusan kertas atau plastik.

Paper Beg atau Plastik pembungkus pun x de langsung logo Minuman Keras untuk tujuan pengiklanan.

1 perkara lagi gua perhati selama 2-3 hari gua di Bandar Melbourne, lepas waktu maghrib kalau kita pusing2 Bandar Melbourne, kita x kan dengar bunti dentum2 Pusat Hiburan, Bar atau Disco sebagaimana kalau kita berada di Kuala Lumpur atau Johor Bahru.

Korang x kan senang2 jumpa Pusat Hiburan atau Disco. Kebanyakannya berada dalam Permis bawah tanah atau tingkat atas Kedai tanpa Signboard2 besar bagai untuk pengiklanan.

Dekat sini gua rasa malu jadi rakyat Malaysia yang pemerintahnya mengaku Malaysia adalah Negara Islam. Sembang je beb...

Bandar Melbourne adalah Bandar hidup. Waktu siang sibuk dengan manusia yang bekerja jugak Tourist, waktu malam sibuk dengan Tourist yang x de tempat penginapan merayau2 kesana kemari.




================================================================

From : http://dialograkyat.blogspot.com/2014/02/zam-tak-dapat-dinafikan-deb-idea-komunis.html

Bekas ketua pengarang Utusan Malaysia Tan Sri Zainuddin Maidin berkata idea Dasar Ekonomi Baru (DEB) sebenarnya ditimbulkan oleh seorang komunis.

Bercakap dalam "Seminar Pemikiran Dr Kassim Ahmad: Satu Penilaian" di Putrajaya hari ini, Zainuddin berkata idea itu ditimbulkan pemimpin buruh James Puthucheary yang menerbitkan buku Ownership and Control in the Malayan Economy.

"Ini tak dapat dinafikan, ia turut tercatat dalam buku memoir Tun Dr Ismail, The Reluctant Politician.

"Ini sumbangan orang komunis dan sosialis kepada negara," kata beliau ketika memberi komen mengenai Kassim, bekas ketua Parti Sosialis Rakyat Malaya (PSRM).

Zainuddin yang juga menteri penerangan ketika zaman Tun Abdullah Ahmad Badawi bagaimanapun menolak tanggapan bahawa Parti Komunis Malaya (PKM) mempunyai niat baik terhadap negara.

Beliau berkata dakwaan kononnya tiada istilah rasisme di dalam komunisme dan sosialisme yang dibawa oleh PKM itu hanya omongan kosong belaka.

"Satu surat PKM kata tak mahu bantu Parti Komunis Indonesia gulingkan Sukarno kerana ia dikuasai orang bukan Cina. Surat itu dipintas oleh Cawangan Khas kita," kata beliau.

Feudalisme agama bermula 80-an

Zainuddin turut berkata masalah feudalisme agama di negara ini bermula apabila bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed membawa seorang yang tidak memahami Islam sebenar ke dalam Umno pada awal 1980-an.

Beliau mendakwa pemimpin itu yang ketika itu menerajui kementerian pendidikan telah menekan beliau sebagai ketua pengarang Utusan dalam isu penukaran uniform sekolah dan beberapa isu lain ketika itu.

"Desakan dibuat menggunakan kementerian dan Berita Harian untuk agenda Islam beliau. Namun saya bertahan.

"Ini tidak termasuk menggunakan ABIM (Angkatan Belia Islam Malaysia) untuk tujuan politik. Saya tak nak cakap," kata beliau tanpa menamakan pemimpin tersebut.

Beliau tidak menyebut langsung nama "seseorang" itu. Bagaimanapun, ia dipercayai merujuk kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun Zainuddin memuji seorang panel dan bekas wartawan Utusan Malaysia Astora Jabat yang dianggap sebagai kawan baik beliau dalam memperjuangkan akhbar tersebut di masa itu.

"Kalau Tun Mahathir masih berkuasa, Astora dah jadi rakyat Malaysia. Selepas saya keluar Utusan, Astora tercampak ke situ...

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Free download [Internet Explorer/Firefox]:
Hidayahnet Toolbar [no virus, adware, malware etc]
http://hidayahnet.ourtoolbar.com

--------------------------------------------------------------------------
**Boycott Israel**Support Palestine**

All views expressed herein belong to the individuals concerned and do not in any way reflect the official views of Hidayahnet unless sanctioned or approved otherwise.

If your mailbox clogged with mails from Hidayahnet, you may wish to get a daily digest of emails by logging-on to http://www.yahoogroups.com to change your mail delivery settings or email the moderators at hidayahnet-owner@yahoogroups.com with the title "change to daily digest".

--------------------------------------------------------------------------

Affiliates:
iPerintis - eGroup untuk Saintis dan Jurutera Muslim 
http://groups.yahoo.com/group/iperintis/

Recommended sites:
Angkatan Belia Islam Malaysia  : http://www.abim.org.my
Ikram Malaysia                 : http://www.ikram.org.my
Palestinkini Info              : http://www.palestinkini.info
Partai Keadilan Sejahtera      : http://pk-sejahtera.org
Fiqh Siber                     : http://al-ahkam.net/
The Muslim Brotherhood         : http://ikhwanweb.com
Hidayahnet website             : http://hidayahnet.multiply.com/ 
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment